fredag den 27. juli 2018

Tim Holtz hus

Jeg har i et stykke tid haft Tim Holtz husene liggende og nu blev der endelig tid til at få dem afprøvet.
Jeg har anvendt det lille basis hus til at afprøve tekniker og finde ud af hvordan det hele virkede, inden jeg går igang med mit projekt "Julelandsby".
 Efter at have granske Tim Holtz videoerne igennem og har jeg kastet mig ud i at farve papiret selv.
Først har jeg embrosset det - faktisk med Tim Holtz nyeste 3D trælook folder, som jeg har vundet i en konkurrence.  
 
 
 
 
Taget har jeg sværtet og brugt embrossing pulver, men det er meget længe siden jeg har brugt pulver, så der kom al for meget på, men det fik da den skinnede effekt som jeg ønskede.
  
 Så tænkte jeg det måtte være nemmest at udstanse hver side af huset, så jeg skar først strimler ud af mit hjemmelavet papir, hvor jeg har sværet den ene side af kanterne og sat det fast på et nyt papir, for så at udstanse det hele og klippe til - det næste hus jeg viser har jeg gjort på en anden måde, som jeg holder mig til frem over.
 
 
 Et godt råd er at lade være med at samle husdelene, før man er færdig med at sætte vinduer osv. i, da det er nemmere at arbejde med tingene, når det ligger fladt på bordet, for som du kan se her, så har jeg ikke fået sat tagstene på, så har klippet hver enkelt tagstrimmel til, i stedet, som jeg viser i blogindlæget "Julehus 1" at gøre det inden jeg samler taget.
 Jeg har sværtet taget, også på bagsiden, dog med en anden farve, da udhænget ellers ville være hvidt.
 
 
Det er faktisk ikke meningen, at tagstenene skal vippes op, men det ser egentlig meget sjovt ud og tænker at til et Halloween hus, hvor man vipper et par stykker op vil være super, men har kigget på rigtige tage og det er forskelligt om man ligger tagstene lige eller forskudt. - du kan se i "Julehus 1" blogindlægget, hvordan det ligger forskudt.  

 
 
    
 Endnu en gang tak, fordi du kiggede med - jeg håber du får lyst til at kaste dig ud i Tim Holtz husene, for selvom det er et nusse arbejde, er det vildt hyggeligt at lave og man kan anvende alverdens farver af sværter, pulver, Gesso osv.

Ha en dejlig kreativ dag
Lee / Kreahyggeri

Materiale links:
Tim Holtz Huse
Karton
Sværte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar