torsdag den 19. juli 2018

Magnolia kort

Har foralvor fået gang i mine Magnolia stempler igen, efter jeg har fået øjnene op for Distress Ink pad og Markers, det er der kommet dette easel kort ud af.
  
Dette er et easel kort, og måler 15 cm i bredden. Det er meget nemt at lave:
  • 1 stk. 30x15 cm
  • 1 stk. 15x15 cm
Score det store stykke ved 15 og 7 cm buk de 7 cm.
Klister 15x15 cm stykket på de 7 cm og så har du denne type kort.
- Jeg klister dog først 15x15 cm stykket på til sidst.
 Selve papiret, måne og tags er fra en papirserie Panduro Hobby havde, men jeg ved at Scrapberry også har lavet en serie med måne, planet osv., så det kunne ligeså godt have været den jeg havde brugt.
 Magnolia stemplet er malet med Distress Ink og en vand pensel, hvor jeg har brugt den farve der hedder Black Soot til selve "tøjet" og Tattered rose til ansigtet.
Til bakken har jeg brugt crushed Olive og Peeled Paint og ganske lidt Black Soot.

Jeg har stemplet 2 Mummier ud, hvor den ene er den du kan se og den anden har jeg malet sort og sat som baggrund med 3D puder, så jeg fik lavet lidt 3D effekt.
  
Månen er fra papirserien, men jeg har også skåret en sort baggrund ud på den, så den også blev løftet lidt - også er den pyntet med klare sten og en lille flagermus, som Netto havde for en del år sidden.
 Jeg syntes, at blomsterne var for tydelige og jeg ville gerne give dem en lidt mere dystret effekt, så har taget nogen stamen (dem der er inden i blomster) og malet med Distress Paint (Black Soot) og syntes faktisk de blev rigtig fine.
 Tagsene fik en lille stjerne blomst og et metaløje og en snor, men bakken blev stemlet med lidt brune blomster og så klippede jeg lidt af nogen grangrene ud og farvede dem mørkere.
 
 De sorte perler der sidder i hver side af kortet, har en speciel funktion, for de skal nemlig holde forsiden, ellers falder det bare sammen.
Blomsterne har jeg pyntet med månesten/3D ball, og lidt mere af de sorte stamen.
 
Tak, fordi du læste med, håber du fik lidt ideer til dine egne kort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar