søndag den 24. juni 2018

Julekalender Fuglehus

Med kun et halvt år til juleaften, så må det være på sin plads at vise den første juleting, jeg arbejder på - den er ikke 100% procent færdig, men jeg ved ikke helt hvordan det færdige resultat skal være endnu, men om ikke andet, så får du i hvertfald en skabelon, så du selv kan lave den.

Du skal bruge:
24 toiletruller
3 stk. Chipboard
Jeg har valgt at bruge en serie fra Studio75, som hedder Christmas Gift og den kommer tilsalg i shoppen, så du kan købe den, hvis du ønsker det.
Rødt A4 karton
Lim og dobbeltklæbende tape.


Stykkerne har jeg valgt at lave i bredde 9 cm, også har jeg klippet lidt af rullerne hvis de ikke passede. Jeg har sat det fast på rullen med dobbeltklæbende tape.
Så har jeg skåret 2 cm tykke strimler ud og målt så de kom til at passe inden i rullen og limmet dem sammen og tilsidst sat låg på.
 
Så er der selve huset.
Du skal bruge:
2 stk. a 10x20 cm
2 stk. a 10x30 cm
1 stk. a 20x30 cm (Hvis du ønsker at der skal LED lys ned på rullerne, så skal du lave huller i den ene af stykkerne.
2 stk. trekanter a 30x11,8 (Den skrå del er 19 cm) og den må ikke være større forså kan du ikke få den igennem din almindelig stansemaskine.
Jeg blev spurgt på et tidspunkt om man kunne udstanse i det chipboard jeg brugte...jeg vil svare på denne måde, det gik med denne her die, men den kunne skære det helt igennem, så den har fået på begge sidder.

Så har jeg samlet kassen først - beklager at jeg ikke fik taget et billede af det, men ved at sætte flapper på sidderne så den blev lidt stabil, limmet godt og sat det røde karton på, hvor kanterne er dækket ind over hinanden, så det holder godt, og det gør ikke så meget, fordi jeg tilsidst har kommet papirserien på, så man ser det ikke, du kan se det lidt længere ned hvad jeg mener.

Men når du har samlet kassen, så vil jeg anbefalde at limme ruller fast på og der kan du lige skimte hvordan jeg har sat papiret ind over hinanden.
Her ser du bagsiden af huset, hvor det er muligt at sætte noget LED lys i hvis du ønsker det.
Og sådan er den kommet til at se ud indtil videre - men husk at sætte alle rullerne i med det samme, det er lidt nemmere.
Og jeg havde egentlig til at starte med sat noget forstærkning mellem rullerne, så jeg var sikker på at de blev holdt oppe, det vil jeg nok anbefalde at man gør - evt. med nogen stykker tykt dobbelklæbende tape/skum.
 Ved hullet har jeg lavet det sådan at den store fuld er skubbet lidt tilbage, så der kan komme lys ud gennem hullet der. Jeg har standset fuglen ud, lavet et størrer stykke bagved og sat det fast med tykt dobbeltklæbende tape/skum.
 Tallene har jeg stanset ud, men det kan jo gøre som man har lyst til. Havde egentlig haft en ide om at der skulle en perle på, som man hev ud i, men det blevet noget juks, så rullerne er i færdige.
Også er der resultatet som den ser ud nu. Jeg tænker jeg vil lave nogen istaper, drysse noget sne på taget og pynte sidderne...også skal jeg have forstærket mellem rullerne, men jeg er super tilfreds med resultatet.
Ideen er fundet på Pinterest, men opskriften er min egen, som jeg håber, du kan bruge og har lyst til at vise frem.
Tak, fordi du kiggede med - Glædelig 24. Juni

Ingen kommentarer:

Send en kommentar