tirsdag den 5. juni 2018

Far's dag billede kort

I dag er det som bekendt Far's dag, hvor vi hylder fædrene, for at være superman, helte, handyman og meget mere og ligesom jeg lavede til Mor's dag, så har jeg valg endnu et billede kort, hvor jeg har brugt serien "Lost and Found"fra Dovecraft.

Til baggrunden har jeg brugt Tim Holtz embrossing folder, som efterhånden er en gammel sag, men den passede godt til temaet og giver et suverænt trælook.

Jeg har med min Crop a Dile punch lavet huller i trærammerne - det vidste jeg ikke den kunne, så skal da have afprøvet om den kan laver huller i f.eks. metal på et tidspunkt.
Den ene ramme har jeg vendt om, for at nedtone billedet lidt og for at vise hvad der er på bagsiden, nemlig ingen farve, så køber du rammerne, kan de sagtens bruges til andre ting.
 

Selve rammen er lavet af Chipboard fra Studio75 og måler 15x30 cm også har jeg skåret 2 stk. 15x2 cm og 2 stk. 30x2 cm ud til sidderne, så det får en rammeeffekt.
Dem har jeg pyntet med washitape og knapper som jeg har sat en lille sten på, også har jeg sat noget tråd fra den ene ende til den anden - alt sammen fra Lost and Found.
 
De udstansede ting er fra dies i samme serie og der havde jeg lidt kobber karton liggende.
Mit valg af dies er bevidst og skulle give lidt symboler til billedet, da jeg havde tanken om at man have "Good Times" med sin far. Han var "Lyset i mørket" og med kompasset "Viser han vej".

Bogstaverne har jeg skåret ud på Silhuetten og sværte dem med Distress ink: Old paper, Rusty hinge, Vintage photo og en anden Vintage photo der er lidt mørkere også jeg dryset lidt af Lindy's pulver Jack Frost og sprøjte med meget lidt vand fra en mist spray, hvorefter jeg har duppet med køkkenrulle til sidst.


 

Tak, fordi du læste med, jeg håber du blev inspireret til at bruge Lost and Found serien fra Dovecraft.
Husk du kan tilmelde dig mail systemet, så får du automatisk besked når der kommer nyt på bloggen og der er sjove ting i piplinen, hvor jeg kan løfte sløret for at der i øjeblikket bliver arbejdet både sørøverskib, fuglehus og ikke minst en alternativ måde at bruge Projekt Life kort på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar