mandag den 21. maj 2018

Pop Up kort med Lost and Found

Dette er mit første Pop Up kort, men bestemt ikke det sidste. Jeg har brugt Lost and Found serien fra Dovecraft og havde de stickers der hører med i serien havde jeg tilovers og de passede egentlig rigtig godt til projektet.
Det jeg godt kan lide ved Lost and Found serien er det er egentlig en god herreserie, hvilket jeg personligt syntes er svær at finde og den kan bruges både til jagt, fiskeri, udendørsliv og eventur, så den rammer bredt.
 
Jeg har brugt 2 A4 karton til at lave boksen, og scoret dem som du kan se her. De øverste måler 9x7 cm og de nederste 7x7 cm, hvor den nedeste er selve boksen.

Som du kan se, så er der en flap yderst, der skal du klippe af, så du de 7 cm tilbage, da det passer med boksen, så den kan samles - se evt. længere nede inden du klipper.
Jeg har sat 4 rækker i boksen, men tænker man kan gøre, som man har lyst til bare de har samme brede som siderne på boksen.
Husk at sætte papir på før du begynder at klistre det hele sammen, det er lidt nemmere, end når først det hele er sat sammen.
 
Derefter har jeg klistret først de 4 rækker i - først på den ene side.
For som du kan se her så er det nemt lige at ligge folde den anden side over så det passer.

Og igen så er det nemmere at sætte designpapiret på yderesiden og indersiden, når det hele ligger fladt ned, ind når den er samlet.

Så har jeg klisteret boksten sammen og vupti, så er jeg klar til at pynte.
Alt pynt er fra Lost and Found serien og i den er der også knapper, men jeg ved ikke altid hvad jeg skal gøre ved knapper, da de ikke passer ind, så jeg sætter en sten på også får de en super god effekt.
Jeg har brugt noget hårdt plast, man kan købe i 4A størrelse til at sættes stickers på.
Jeg havde nogen små trægrantræer liggende, som jeg har sat på aller først for dække bunden.
 Her har boksen fået en omgang med washitape.
 Også sådan ser det færdige projekt ud.
Tak, fordi du kiggede med, jeg håber du har fået lyst til at kaste dig ud i Pop Up kort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar