onsdag den 30. maj 2018

Magisk pulver med Lindy's

Hvad er det for noget alle snakker om og der bliver skudt ud af døren, nærmest inden det er lagt på shoppen? Det er selvfølgelig Lindy’s Magical Shaker, som jeg også lige måtte afprøve... og det er fedt, magisk og sjovt at bruge og en ting er sikkert, man kan ikke lave to kort der er ens.

Jeg fandt 3 farver frem som er Frozen Jack Frost, Bavarian Blue og Guten Tag Teal - dog kan man ikke se Mr. Jack Frost, så det vil jeg prøve en anden dag på sort baggrund.
Fyldte vand i min sprayflaske, jeg vil anfalde at bruge en mini mister, så der ikke kommer alt for meget vand ud på en gang, også gik jeg ellers i kast med at afprøvede 3 måder at gøre det på.
Jeg har dryssede ganske lidt Guten Tag ud på akvalpapir og jeg er imponereret over hvor drøjt det er i brug.
Tilføjet lidt vand og duppede med køkkenrulle efterfølgende.
Tilføjet den anden farve, lidt vand og duppede igen. Tænker man sagtens kan anvende sin varmpistol her for at det tørrer hurtigere op.
Lavede samme øvelse med lidt mere pulver og vand og tilføjede lidt fint sølv glimmer og efter lidt tid fik jeg dette resultat, med blå, tukis, grøn og hov! gult, den kommer fra Guten Tag Teat.
  
Og efter at have arbejdet lidt, så fik jeg dette resultat.
Det næste kort, der ville jeg prøve at tilføje det oven på gesso, inden det tørrede helt op. Så frem med gesso og stencil -  tror min gesso enten er for gammel eller noget andet for den er lidt flydende og giver ikke et skarpt resultat, men....
dryssede de 2 farver på og lod det tørrer op og man kan se at farven "smelter" og er begyndt at arbejde.
Og wow jeg syntes det blev fedt, fordi det giver nogle markante pletter med farverne og for lige at give den lidt ekstra på mixed media tangenten har jeg stemplet lidt ude i sidderne.
Det sidste forsøg var at blande gesso og Magic Shaker pulveret med det samme.

Jeg startede med at lave baggrunden på kortet - hvor man lige kan ane lidt rødt og gult og det er altså ikke mig der er tilføjet lidt eksta hemmeligt krydderi. 
 
Og vupti det kunne man sagtens, hvilket jeg personligt også syntes er blevet fedt.
  
og efter at have arbejdet lidt, med stempel og Distress Ink, så kom det til at se sådan ud og den lille røde prik er der stadig.
Da jeg ikke havde fået det helt ud til kantnerne af mit kort, så fandt jeg Distress Ink frem og sværtede på alle 3 kort med disse to farver - men gør det evt. dagen eftet så du er sikker på at alt er tørt, for i min iver fik jeg ødelagt min gule stempel, da den blev blandet med den blå - så må i gang med at lave et nyt kort, så jeg kan få renset den :O)
og her ser du de 3 resultatet, hvor der er tilføjet lidt stempeltryk på hver.
 
Og selvom de kunne være brugt som de var, så endte de altså med at se sådan her ud og jeg er virkelig tilfreds med resultatet.
Tak, fordi du kiggede med, det har været sjovt at kaste sig ud i noget helt nyt, dog får du lige en anfaling med på vejen. Dæk bordet af inden du går i gang, for man ved ikke præsic hvor farverne lander, så brug evt. en silikone måtte, som du kan købe til en fornuftig pris på shoppen. Farverne kan fås i 20 forskellige og giver et utal af muligheder for at skabe nye farver og effekter, så jo jeg forstår godt hvorfor de bliver skudt ud af webshoppen, som små rakatter, for de er suveræne.

Du finder alle Magic Shakerne her: Magical Shaker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar