mandag den 21. maj 2018

Kort til en spejder

Jeg har lavet dette pyramidekort, hvor jeg har anvendt serien Lost and Found fra Dovecraft. Der er en papirserie med masser af pynt, stempler  og dies til, hvilket jeg syntes, er fantastisk at arbejde med, så jeg kan få farverne til at passe sammen.
Serien er inden for camping, adventur, jagt og oplevelser og jeg kom til at tænke på spejdere og teltture…. også gik jagten ellers ind på at finde et telt kort. Jeg finder stort set al min inspiration på Pinterest..også selvfølgelig Facebook, Instagram, blogge..nåh men tilbage til kortet.
Jeg har lavet det ud af 3 ganske almindeligt “billigt” A4 karton.
Jeg har skåret 3 firkanter, der måler 15×1 5 cm og scoret dem 1 gang fra hjørne til hjørne, så det danner et halvt kryds, så får jeg skarpe kanter og det gør det nemmere at folde.
Billedet er lidt misvisnende i forhold til næste, for den sidste firkant, ligger faktisk under midterfirkanten, som man ser spidsen af.
Her ser du de 3 små og 3 store trekanter også må man lige selv måle ud til den sidste hvide plet eller undlade den helt, da den side egentlig er skjult.

Jeg har brugt 3 ark fra 6×6 inch pakken og skåret dem ud, så de er en 1/2 cm mindre ind selve kortet, da jeg godt kan lide, at man kan se kanten fra det hvide karton. Jeg startede med et papir, hvor der var telte på, men de kom til at vende forkert, så vil anbefale noget ala det jeg har brugt, hvor det ikke gør noget hvordan det er vendt.

Jeg har lavet 3 små og 3 store trekanter også har jeg lavet en til indersidden, som man ikke kan se, men når man åbner kortet, så giver det god mening at der også er designpapir der – på denne måde her får man effekten af den hvide kant hele vejen rundt og det har jeg klæbet på med dobbeltklæbende tape.
Jeg har brugt 3 ark fra 6×6 inch pakken og skåret dem ud, så de er en 1/2 cm mindre ind selve kortet, da jeg godt kan lide, at man kan se kanten fra det hvide karton. Jeg startede med et papir, hvor der var telte på, men de kom til at vende forkert, så vil anbefale noget ala det jeg har brugt, hvor det ikke gør noget hvordan det er vendt.

Jeg har lavet 3 små og 3 store trekanter også har jeg lavet en til indersidden, som man ikke kan se, men når man åbner kortet, så giver det god mening at der også er designpapir der – på denne måde her får man effekten af den hvide kant hele vejen rundt og det har jeg klæbet på med dobbeltklæbende tape. 
Så har jeg lavet snørrehuller, standset lygtet og kompas og pyntet med sten.


Og sat rosetter og et lille skilt på. Knapperne på rosetten har jeg valgt at sætte en lille sten på…mere hvis man ikke er til knapper, så kan de nemt camoflagere lidt – alt sammen fra Lost and Found serien.

Tak, fordi du læste med og håber du kan bruge guiden til at lave dit eget pyramidekort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar