lørdag den 28. april 2018

Bikube æske

Jeg har selv designet denne æske, men med inspiration fra Trimcraft´s billeder i forbindelse med at jeg sælger denne suveræne serie på webshoppen, som hedder Bee Happy og er fra Dovecraft.
Jeg er vild med at lave tingene helt fra bunden, så selvom jeg finder inspiration fra blandt andet de sociale medier, så ender jeg ofte ud i at lave mit eget.
Æsken måler:
Højde: 15 cm
Diameter: 14 cm
Kant sider: 7 cm
Låg højde: 5 cm

6 kant:
2 stk., til top og bund.

Husk IKKE at skære til kant, da der skal laves flapper, så de kan limes til både æske og låget.
For at lave 6 kanten, har jeg lavet en lang vandret streg på kartonet og ca. midten af den har jeg sat en ligge lodret streg. Så har jeg i centret af de 2 streger taget min vinkelmåler og sat du prikker ved 60 og 120 grader – og det har jeg også gjort på den anden side af den lodrette streg.
Så har jeg lavet et kryds hvor jeg har ramt centret og graderne.
Så har jeg taget min almindelig linial og målt 7 cm hele vejen rundt og klippet 1 cm fra kanten, for at få nogle flapper, der kan bukkes, så jeg har noget jeg kan lime på.

Æske:
Her har jeg brugt 2 A4 stykker karton.
Jeg har scoret dem ved 7 cm, for at kunne folde kanterne. Det har jeg gjort 2 gange på denne og 4 gange på det andet.
Husk at lave flapper på begge stykker papir, inden man klipper til.

Låg:
Afhængig af hvor høj æsken skal være, kan man tage resterne fra de 2 stykker karton man har scoret i og anvende til låget og ellers er det bare samme øvelse igen som til æsken.
Så har jeg kommet tape på flapperne på 6 kanterne og sat sammen med henholdsvis æske og æske.
Jeg har valgt ikke at sætte mit designpapir til kanterne, fordi jeg syntes det gør dem lidt skarpere, at man kan se de hvide kanter og det giver en god effekt på æsken.
Her kan du se 6 kanten til top og bund. Men husk ikke at skære til kant der der skal laves flapper hele vejen rundt.
Også har jeg ellers pyntet med papir, stempel, sten, stickers og bånd fra serien ”Bee Happy” fra Dovecraft.
Jeg vil klart anbefalde at stemple papiret, inden man sætte det fast på æsken, så man kan trykke til, uden at ødelægge noget også bruge et stempel værktøj, så hvis man ikke få det fint nok, kan man stemple igen og ramme præcis.
 Tak, fordi du læste med og jeg håber du bliver inspireret til at lave din egen bikube æske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar